|
נושא השיעור
|
דפי מקורות
|
הקלטות השיעורים
|
| 1 | מה דודך מדוד - פתיחה, החוויה הדתית כבסיס לקיום האנושי, הממד האוניברסלי בהתגלות הקב"ה לעולם |
|
|
| 2 | החוויה הדתית של היחיד - בקשת האלוקים |
|
|
| 3 | משה ואהרן כמייצגים חויות דתיות שונות, על הכתיבה הטיפולוגית של הגרי"ד |
|
|
| 4 | יחודה של נבואת משה רבינו, תורה קדמה לעולם |
|
|
| 5 | ייחודה של שיטת בריסק, אירוסין ונישואין |
|
|
| 6 | למהות שיטת בריסק, עמל התורה, שיטות לימוד של ידע מול שיטת לימוד של הבנה |
|
|
| 7 | שיטת בריסק - יצירת שפה מושגית, הסבר הליכי המשגה, תיאור המשגה בספרות חז"ל והסבר החידוש של בריסק |
|
|
| 8 | שיטת בריסק והחשיבה המדעית, משמעות בלמדנות |
|
|
| 9 | טענת הגרי"ד שלמדנות היא חשיבה לוגית צרופה ומשמעות ההיגד, ביקורת הרב מאיר - הלכה היא משפט, נצח ההלכה |
|
|
| 10 | למדנות מצורפת להתבוננות בסיטואציה האנושית וראיית המושגים ההלכתיים כנותנים מענה למצבים אנושיים |
|
|
| 11 | הערות על בריסק, הבנה מול ידע |
|
|
| 12 | מאפייני בריסק - ניתוח המסלק את השאלות, חידוש, הסבר המקיף את כל הפרטים, יושר אינטלקטואלי |
|
|
| 13 | התמדה בעולמה של בריסק - ריכוז מוחלט וחשיבה מתמדת בתורה |
|
|
| 14 | הדיבר השישי של בריסק - אריכות או קיצור, היקף הספרייה, ההחמרות של בריסק, אורתודוכסיה מודרנית |
|
|
| 15 | הדיבר השמיני של בריסק - למדנות ישרה ולא עקומה, בריסק וטלז, נפקא מינה |
|
|
| 16 | יכולת הסברה, תורה לכל גיל ורמה, זיקת רב ותלמיד |
|
|
| 17 | בריסק - מדת אמת, קנאות |
|
|
| 18 | בריסק - מדת הגבורה, לא תגורו מפני איש |
|
|
| 19 | יחס הלכה לטקסים דתיים, חשיבות עבודת ד' בלב, דפוס רבנות - רב ממונה מול מלמד |
|
|